⏳ Słyszałeś o zasadzie 3 sekund?
❌🥪Nie, nie chodzi mi o to, że jeśli kanapka spadnie Ci na podłogę…to masz 3 sekundy zanim wskoczą na nią bakterie.
🎥 Obejrzyj wideo i dowiedz się więcej!
Transkrypcja odcinka:
Zasada 3 sekund. Słyszałeś o zasadzie 3 sekund? Nie chodzi mi tutaj o tą, gdzie kanapka spada na ziemię i masz 3 sekundy, żeby ją podnieść zanim skoczą na nią bakterie. Pierwsze 3 sekundy reklamy wideo mogą zdecydować o jej sukcesie albo o jej porażce.
W świecie internetu, gdzie nasze zmysły są nieustannie bombardowane treściami, te pierwsze 3 sekundy są absolutnie kluczowe, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. W ankiecie przeprowadzonej wśród marketerów przez AdWeek ponad połowa z nich wskazała irytację widzów jako największe wyzwanie w ich pracy. My, odbiorcy, po prostu nie chcemy oglądać reklam. No chyba, że ktoś przyciągnie naszą uwagę.
No i teraz pytanie: jak sprawić, by ktoś zatrzymał się właśnie przy naszym wideo? Po pierwsze: atrakcyjność wizualna. Wysoka jakość wideo i dobre oświetlenie. Na przykład nagrywając zwykłą gadającą głowę, przy dokładnie tym samym tekście mówionym, możemy zwiększyć klikalność naszej reklamy, jeśli osoba występująca będzie dobrze oświetlona.
Samo nagranie może być nawet z telefonu komórkowego, niekoniecznie z profesjonalnej kamery. Ale to światło jest kluczem i właśnie tym różni się wideo wyglądające amatorsko od tego profesjonalnego. Druga rzecz: materiały wideo z dobrze dobraną, dynamiczną muzyką i dobrą, wysoką jakością nagrania lektorskiego.
Youtube’a używa się często do słuchania muzyki czy podcastów. Mamy go gdzieś otwartego w jednej z zakładek i jedynie słuchamy, a nie oglądamy. W przypadku takich odbiorców jakość nagrania lektorskiego czy odpowiednia muzyka mogą zwrócić uwagę i skłonić widza, no a w tym przypadku właściwie słuchacza, do odszukania zakładki z naszą reklamą i zobaczenia a co to właściwie za reklama jest.
No i trzeci punkt, ostatni, to reklamy z napisami. I tu mamy przypadek wręcz odwrotny. Wielu odbiorców scrolluje newsfeeda i nie ma włączonego dźwięku. W takim wypadku kiedy widz zobaczy, że wideo ma napisy, jest znacznie większa szansa, że zatrzyma się przy nim na dłużej.
Pamiętaj: pierwsze 3 sekundy są najważniejsze. Zadbaj o to by twoje reklamy były wizualnie atrakcyjne, miały odpowiednią muzykę i dobrą jakość dźwięku, oraz żeby były dostępne z napisami. To te elementy pomogą ci reklamować i przebić się przez ten internetowy szum informacyjny, który codziennie dociera do naszych uszu i oczu.